tirsdag den 28. januar 2014

En Kurv fuld af Kys

En Kurv fuld af Kys
- Opskrift og Inspiration -

Kys Kager i forskellige variationer 

Opskrift på masser af Kys

Du skal bruge ;

  6 æggehvider
  4 dl sukker
10 dråber citronsaft
Evt 1 spsk levnedsmiddelfarve 
Evt "fyld" som ex frysetørret hindbær/brombær eller lakridspulver
Sprøjteposer eller fryseposer med stjernetyl

Sådan gør du ;

Pisk æggehvider sammen med sukker og citronsaft i 10 min.
Jeg bruger min Kenwood køkkenmaskine men en elpisker på højeste trin er også fint.
Det er VIGTIGT at du pisker massen i 10 min indtil den er tyk og sej



Vend "fyldet" i den piskede masse.
Ex 4 spsk frysetørret hindbær/brombær eller 2 spsk lakridspulver

Jeg skulle bruge 80 store kys og lavede 4 portioner. 
I forskellige farver og med forskellig "fyld" - En af hver smagsvariant.

Store Lysegrønne med frysetørret hindbær
Store Lyserøde med frysetørret hindbær
Store Lyseblå med fysetørret brombær
Små Gule med Lakridspulver

Saml tyl og sprøjtepose og put Kyskage "dejen" ned i sprøjteposen
Stjernetyllen giver et flot mønster

Hvis du ikke har en sprøjtepose kan du bruge en frysepose, hvor du klipper et lille hul i et af de nederste hjørner. 

Det er en fordel at bruge 11 liters fryseposer, da de er stærkere end 2 og 4 liters.

Husk at skifte sprøjtepose/frysepose når du skifter farve eller "fyld"

"Tryk" kyskagerne ud på en bageplade beklædt med bagepapir 

Bag dem i en forvarmet ovn ved 125 C i 50 min

Store Lyseblå Kys på 5-6 cm i diameter

Efter afkøling kan du ex anrette Kyssene i en stor kurv





GOD ARBEJDSLYST
&
VELBEKOMME

Ingen kommentarer:

Send en kommentar